Troje doświadczonych muzyków, jazzowy skrzypek, klasyczny gitarzysta oraz jazzowy kontrabasista grając od wielu lat koncerty z bardzo różnorodnym stylistycznie repertuarem od jazzu poprzez muzykę etniczną aż do klasyki, zastanawiali się, co mogłoby się wydarzyć w muzyce, gdyby Fryderyk Chopin był skrzypkiem, gitarzystą lub kontrabasistą. Wszystkie utwory tego projektu, zostały tak zaaranżowane, jakby to właśnie te instrumenty miały odgrywać decydującą rolę w muzyce Fryderyka Chopina. W tym oryginalnym programie, oprócz wyeksponowania piękna romantycznych tematów kompozytora, dochodzi jeszcze aspekt improwizacji, który jest bardzo bliski muzykom. Jest to więc ciekawa propozycja dla melomanów kochających muzykę Chopina, którzy są otwarci na wszystko co świeże, twórcze i może się pojawić we współczesnej sztuce.

Maciej Strzelczyk - zadebiutował w 1983 roku na Jazz Juniors. W 1985 otrzymał Złoty Smyczek na Międzynarodowym Festiwalu Skrzypków im. Z. Sejferta w Szczecinie. W 1986 uhonorowany został jako najlepszy solista na festiwalu Jazz nad Odrą, oraz Klucz do Kariery na Pomorskiej Jesieni Jazzowej. Jako lider „Set Off „ otrzymał II nagrodę na festiwalu jazzowym w Hoeilaart’ 86 w Belgii. Dwukrotnie nominowany do „Fryderyków” w 1998 i 2000 jako najlepszy muzyk jazzowy. W latach 90 tych współpracował z takimi znakomitościami polskiego jazzu jak: Tomasz Stańko, Zbigniew Namysłowski, Kazimierz Jonkisz, Sławek Kulpowicz, Włodek Nahorny, Marek Bliziński, Marek Bałata, Michał Urbaniak, a także z wieloma muzykami amerykańskimi np. z Robertem Irvingiem III – legendarnym pianistą Miles Davis’a. Od 1996 roku uznawany wg. czytelników pisma Jazz Forum za skrzypka # 1 w Polsce. Nagrał już wiele płyt z powyższymi artystami jazzu, oraz autorskie płyty „Music for M”, „Jobim”.

Romuald Erenc - ukończył Akademię Muzyczną w Łodzi w klasie gitary oraz studia podyplomowe w Bundesakademie w Trossingen (Niemcy). Doskonalił się także podczas licznych kursów mistrzowskich w kraju i zagranicą. Od kilkunastu lat prowadzi działalność koncertową solową i kameralną na terenie kraju i za granicą. Utworzył duet Entr Acte z flecistką Filharmonii Łódzkiej, Urszulą Urbaniak. Współpracował też z innymi filharmoniami w kraju. Brał udział w międzynarodowym projekcie Esfahan czyli wspólne korzenie w muzyce europejskiej i innych kultur. Romuald jest adiunktem na Wydziale Padagogiczno-Artystycznym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Publikuje artykuły i kompozycje w "Świat Gitary klasycznej i akustycznej". Jest autorem licznych utworów i opracowań na gitarę i zespoły kameralne, które publikowane są w duńskim wydawnictwie Bergmann Edition. Jest kierownikiem artystycznym festiwalu Muzyka w dawnym Sieradzu.
Nagrania płytowe:
Entr Acte „Ravel, Villa-Lobos, Domeniconi”, Entr Acte Ensemble „Schubert, Matiegka”, Kolędy Polskie, Esfahan – Live in Mannheim, Mario Castelnuovo Tedesco - muzyka na chór i gitarę, Cyprian Bazylik - Dzieła Wszystkie, Muzyka Renesansu w opracowaniu na gitarę klasyczną. Za swoje płyty uzyskał trzy nominacje do nagrody ZPAV „Fryderyki”.

Piotr Rodowicz - ukończył wydział instrumentalny w klasie kontrabasu w Berklee College Of Music w Bostonie i Akademię Muzyczną w Katowicach na Wydziale Jazzowym. Zadebiutował w 1983 roku zakładając z Włodkiem Pawlikiem kwartet IN TRADITION. Współpracował w Bostonie z takimi muzykami jak: Josh Redman, Bob Moses, Igor Butman, Skip Hadden, Walter Davis Jr, Bob Winiker Big Band, Jeoff Kiesser. W Polsce grał z muzykami takimi jak: Tomasz Szukalski, Janusz Muniak, Kazimierz Jonkisz, Adam Kawończyk, Maciej Sikała, Robert Majewski, Janusz Skowron, Włodek Pawlik, Krzysztof Herdzin, Maciej Strzelczyk, Tomasz Filipczak. Artur Dutkiewicz, Bogdan Hołownia. Komponował muzykę do filmów dokumentalnych dla TVP: Dziękujemy za Solidarność. Nagrał ponad 20 płyt w tym m. in.: Mingus Mingus Kwartet, Tribute To Monk Kwartet, Prorok - Khalil Gibrana. W 1992 pomagał w powstaniu unikalnego Wydziału Jazzu w Państwowej Szkole Muzycznej II stopnia im. F. Chopina przy ul. Bednarskiej 11 w Warszawie i jest tam nieprzerwanie wykładowcą.


CHOPIN ON THE STRINGS

A pioneering project launched by Maciej Strzelczyk, a violinist,  Piotr Rodowicz, a bassist, and Romuald Erenc, a guitarist, is an attempt to have Fryderyk Chopin's heritage approached by the musicians for whom the piano is not the principal instrument. All the works of our romantic composer have been arranged with a view to making the most of the melodic, harmonic, rhythmic, and tonal potential of violins, guitars and double bass.

Maciej Strzelczyk - an excellent jazz violinist. He made his debut during the Jazz Juniors Festival in 1983. A prize-winner in numerous competitions, including the Second Prize at the Hoeilaart Jazz Festival, Belgium, in 1986. Has played alongside Tomasz Stańko, Zbigniew Namysłowski, Kazimierz Jonkisz, Włodzimierz Nahorny, and Michał Urbaniak.

Romuald Erenc - a classical guitarist, composer, graduate of the Music Academy in Łódź, a research fellow at the Adam Mickiewicz University in Poznan. Busy touring Poland with live concerts, as well as frequently ventures abroad; happy to play a wide scope of musical genres spanning Renaissance and the 20th-century music. Nominated three times for the Fryderyk Award.

Piotr Rodowicz - an outstanding jazz double bassist, a graduate of the famous Berklee College of Music in Boston, and the Academy of Music in Katowice. Has  collaborated with Tomasz Szukalski, Janusz Muniak, Maciej Sikała, Włodek Pawlik, Krzysztof Herdzin, Joshua Redman, Bob Moses, Walter Davis Jr. Claims about 20 albums to his credit, including "Mingus, Mingus" and "We Mean Monk".